بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ماشینکاری چیست ؟

ماشینکاری چیست ؟

ماشین کاری 

فرآیند ماشین کاری عبارت از شکل دادن مواد توسط تراش و برش می باشد. این عمل به وسیله ابزارها و ماشین های تراش و برش انجام می گیرد. مقدار قشری که از قطعه اولیه برداشته می شود. تا قطعه صیقلی و نهایی ایجاد گردد، اصطلاحاً تراش خور نامند. به منظور رعایت مسائل اقتصادی، مقدار تراش خور باید حداقل باشد. تا مصرف فلز و هزینه های تراشکاری کاهش یابد.

 در برشکاری (قیچی کردن) نیز برای برش و جدا کردن فلز از دو نیروی متقابل استفاده می شود. این نیروها توسط دو تیغه (با فاصله از یکدیگر) اعمال شده. که با نیروی کافی موجب از هم گسیختگی و شکست فلز می گردند. در ماشینکاری قطعات بر حسب نوع کار. از ماشین های تراش، فرز، مته صفحه تراش. کله زنی، سنگ زنی، تیز کاری و سوراخ کن استفاده می شود. که معمولاً این قطعات خود محصول فرآیند ریخته گری، آهنگری، نورد و غیره می باشند. ماشین کاری فلز با وسایل تخلیه الکتریکی پر فرکانس نیز فرآیند نسبتاً جدیدی است. که به میزان وسیعی بکار گرفته می شود.



با جمع بندی مطالب ذکر شده میتوان چنین نتیجه گرفت. که تقریباً غیر ممکن است تصور کنیم، هر شیئی که در زندگی روزمره بکار می بریم، حاوی فلز نبود. یا نیازی به فلز برای ساخت و تولید آن نباشد. کلیه اشکال حمل و نقل، شامل اتومبیل، کشتی، هواپیما و قطار برای حرکت. به فلزات یا اجزای فلزی نیازمند می باشند. و تقریباً همه چیز از آسمان خراش ها، ابزارها، ماشین آلات و غیره تا توزیع الکتریسیته به فلزات وابسته است. به عبارتی دیگر امروزه متالورژی در کلیه صنایع نقش ایفا می کند. لذا برای پیشرفت در تمامی صنایع، کسب دانش وسیع و عمیقی از مواد، فرآیندها و ابزارهای لازم. برای تبدیل مواد به محصولات تمام شده، ضروری است.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه در زمینه تأمین انواع فولاد و ورق آلیاژی و با بهره گیری از توان مشاوره فنی در خرید با کیفیت کلاهای فولاد آلیاژی توانسته است رضایت مندی مشتریان خویش را فراهم آورد.

محصولات فولاد رسول دلاکان دارای گواهی و آنالیزهای معتبر می باشند.

صنعتگر گرامی از اینکه ما را جهت خرید محصول (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما: 02128423820 - 09122136675

fooladrasuldalakan@gmail.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده