بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» استاندارد - تاریخچه استاندارد

استاندارد - تاریخچه استاندارد

مفهوم استاندارد مربوط به ماقبل تاریخ است. اصولاً انسان بدون استاندارد نمی تواند بصورت اجتماعی زندگی کند. مصنوعات دست بشر نیز در هر دوره و زمان از نظر شکل، طرح، رنگ. و سایر خصوصیات دارای نظم و استاندارد خاصی بوده اند. و با پیشرفت دانش و تجربه انسان همواره هماهنگی داشته اند.


نگاهی به آثار تخت جمشید و پاسارگاد نشان می دهد. که باید استاندارد طول مخشص در آن زمان وجود داشته باشد. که هم اکنون باستانشناسان در پی محاسبه آن استاندارد استاندارد طول هستند.


همین وضع را در آثار تاریخی یونان قدیم و مصر باستان نیز می توان مشاهده کرد. بطور مثال اگر به قطعات سنگ بناهای اهرام مصر دقت کنید. متوجه خواهید شد که ابعاد آنها بطور شگفت انگیزی استاندارد شده است. و با دقت تمام با یکدیگر جفت گردیده اند. و هیچ شکاف و درزی در بین آنها دیده نمی شود. این دقت حتی با استانداردهای صنعتی مدرن نیز قابل تحسین است.


استاندارد از سپیده دم پیدایش تا روزگاری که ما در آن زندگی می کنیم. راه درازی را پیموده است. برای آشنایی با سیر تحول استاندارد بد نیست نگاهی به تاریخچه اندازه گیری بیندازیم. زیرا به نظر می رسد . که اولین استاندارد کردن در مورد اندازه گیری صورت گرفته باشد. چون می توان اندازه گیری را بعنوان یکی از قدیمی ترین علوم به حساب آورد. درباره اهمیت اندازه گیری سخان بسیاری گفته شده است. از جمله:


“اعتقاد من بر این است که هر گاه بتوان آنچه را در باره اش صحبت می کنیم. اندازه گرفته و آن را با اعداد و ارقام نمایش دهیم. آنگاه می توانیم ادعا کنیم که چیزی در آن خصوص می دانیم. در غیر این صورت آگاهی ما از مطلب ناقص بوده و در آن مورد تا مرحله علم نتوانسته ایم. پیشرفت کنیم.” لرد کلوین


“آنچه را قابل شمردن است، بشمار، آنچه را که قابل اندازه گیری است. اندازه گیری کن و آنچه را که قابل اندازه گیری نیست، قابل اندازه گیری کن” گالیله


” آنچه را که نمی توان اندازه گیری کرد. نمی توان مدیریت نمود.” نام دو مارکو


” علم از جائی آغاز می شود. که اندازه گیری شروع می شود.” مندلیف




فولاد رسول دلاکان


با سالها تجربه ی گرانبها در زمینه ی تأمین و توزیع و عرضه انواع ورق آلیاژی – انواع فولاد آلیاژی. با اشکال مختلف تولیدی.از جمله ورق- میلگرد – تسمه – پروفیل – میلگرد با استاندارد و گواهینامه های روز دنیا در سراسر ایران فعالیت مینماید.

صنعتگر گرامی از اینکه ما را جهت خرید فولاد آلیاژی مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.

ارتباط با ما: 09122136675 – 02128423820

واتس آپ: 09122136675

اینستاگرام: fooladdalakan

ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده