بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ورق استیل 409 با ریزساختار فریتی – فروش استیل – فروش فولاد آلیاژی

ورق استیل 409 با ریزساختار فریتی – فروش استیل – فروش فولاد آلیاژی

استیل 409 / 409L (استیل 1.4512) یک فولاد زنگ نزن (استنلس استیل) فریتی بوده. که در ابتدا برای صنعت خودرو سازی به ویژه برای سیستم تخلیه دود خودرو طراحی شد. با گذشت زمان کاربردهای این گرید فراتر رفت. و دیگر شاخه های صنعتی نیز از این نوع گرید آلیاژی جهت تولید محصولات خود استفاده می کنند. استنلس استیل 409 همچون دیگر استیل های فریتی عملیات حرارتی پذیر نبوده و دارای خاصیت مغناطیسی می باشد. این گرید حاوی 10.5 الی 11.75 درصد کروم در ترکیب خود می باشد. به خاطر پایین بودن میزان کروم و اینکه عناصری نظیر نیکل ندارد. معمولاً قیمت ورق استیل 409 نسبت به بسیاری از فولادهای زنگ نزن پایین تر است. این فولاد زنگ نزن نسبتاً ارزان، مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون بیشتری نسبت به فولادهای کربنی دارد. جوش پذیری و شکل پذیری مناسب نیز از دیگر ویژگی های ورق استنلس استیل 409 می باشد.

مقاومت در برابر خوردگی

استنلس استیل 409 عموماً از فولادهای کربنی مقاومت به خوردگی بیشتری از خود نشان می دهد. اما از آنجایی که میزان کروم در این آلیاژ پایین بوده، در مقایسه با گریدهایی از استنلس استیل. همچون استیل فریتی 430 و استیل آستنیتی 304 مقاومت به خوردگی ضعیف تری دارد. با این وجود استیل 409 در برابر اتمسفر و گازهای خروجی از اگزوز مقاوم بوده. و به طور کلی بیشتر در شرایطی که نیاز به مقاومت به خوردگی پایین و ملایمی باشد، استفاده می شود. رفتار خوردگی این فولاد زنگ نزن مشابه با استیل 410 می باشد. با این تفاوت که گرید 409 در برابر رسوب زایی کاربیدها (پدیده sensitization) و وقوع خوردگی بین دانه ای در دماهای بالا هم مقاوم است. در حالی که این مشکل، یکی از معضلات فولادهای زنگ نزن به ویژه سری 300 می باشد.

مقاومت به حرارت و اکسیداسیون

ورق استیل 409 مقاومت به اکسیداسیون خوبی در دماهای بالا از خود ارائه می دهد. همین ویژگی به همراه جوش پذیری مناسب منجر به بکارگیری این گرید در سیستم تخلیه دود خودرو شده است. این آلیاژ در سرویس دهی های پیوسته تا دمای 675 درجه سانتی گراد. و در سرویس دهی های متناوب تا دمای 815 درجه سانتی گراد مقاومت به اکسیداسیون خوبی از خود نشان می دهد.


فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده